Se vores "rigtige hjemmeside" www.captaincook.dk

Se også vores "rigtige hjemmeside" www.captaincook.dk
www.captaincook.dk og sejlplanen her: http://captaincook.dk/sejlruten

søndag den 14. august 2011

Fra townsville til magnetic

De første dage efter Townsville

Så kom Heine og jeg endelig ombord. Det gode skib Orbit lå i marinaen i Townsville, og så så smuk ud. Vi blev modtaget i Yachtclubben, hvor besætningen netop sad og drak en fadøl. Der var afsked med Nick, som stod af efter seks uger ombord.
Vi havde en hyggelig aften, og nåede også lige op på en lokal bar.
Næste dag ved 11 tiden sejlede vi videre mod Magnetic Island. Det var en ret kort sejlads, som tog to en halv time. vi så delfiner undervejs, og da vi rundede bugten til Horseshoe Bay så vi palmer og eucalyptustræer og turkisfarvet vand.
Båden ligger for anker, og vi sejlede i to hold i den lille gummibåd ind til land. Vi steg på en bus og kørte med til Nelly Bay, og så os lidt omkring. Vi er lige nu 7 personer ombord, og vi delte os. Charlie, Knus og Per tog til marinaen, for at checke en dansk båd der lå der, Barba ra og Svend tog videre til The Forts, og de så Koalabjørne hænge dovent i træerne. Heine og jeg endte tilbage i Horseshoe Bay og fik lidt frokost på den lokale restaurant Marlin.
Det er super sjovt at være ombord, og vi snakker om alle mulige af livets tildragelser. I aftes spillede vi Trivial, det var så hyggeligt at jeg faldt i søvn midtvejs.
Heine har lavet mad i dag, og Barbara har været backup. Jeg har lige lavet dej til morgenbrød. Vi letter anker ved 7 tiden i morgen, når det er højvande, og sejler de 37 sømil op til Orpheus Island.
Lige før solnedgang i dag blev vi anråbt fra en stor båd der var på vej ud af bugten.
"What kind of flag is that. Where are you from, Sweeden
or Germany?"
Svend var straks oppe på barrikaderne og forsvare de danske farver. Men så begyndte skipper på den anden båd at grine, og råbte på dansk, hvad vi var for nogle pivunger.
Det viste sig, at det var Lars der var skipper, og han kom oprindeligt fra Kværs i sønderjylland. Han havde dog opholdt sig på disse kanter siden midten af 70'erne.
Vi bød ham og hans to venner over på en øl inden de sejlede tilbage til Townsville.
Det var fint at møde ham, for han kendte hver en bugt og ankerplads rigtigt godt. Han kom med gode råd til de næste dages sejlads, og Charlie synes det var dejligt, at få noget ordentlig inside information.
Inden hans flotte skib Lizzy, sejlede videre, kom der pludselig en hval og legede i bugten. Den var ikke så stor, men vi så den tre gange, inden den forsvandt ud på dybere vand.
Nu er der budt på kaffe på dækket, så jeg lader mig friste af invitationen.