Se vores "rigtige hjemmeside" www.captaincook.dk

Se også vores "rigtige hjemmeside" www.captaincook.dk
www.captaincook.dk og sejlplanen her: http://captaincook.dk/sejlruten

fredag den 26. august 2011

Cairns

Efter at have ligget i læ i Mourilyan Harbour i 3 dage, kom vi endelig afsted mod Fitzroy Island. En fed tur, men med en del store dønninger. Godt at vi havde surret alt fast inden vi tog ud.
Fitzroy Island åbenbarede sig efter 6 timers sejlads, og var ufattelig smuk.
Her så jeg for første gang koraler, skildpadde og farvestrålende fisk. Barbara lokkede med det flotte syn, og jeg sprang i med snorkel, og det var FLOT. Altså det vi fik at se under vandet.
Inde på stranden knejsede palmerne, og bagved lå et smukt resort, som man kun lige kunne ane fra vandsiden.
Senere på dagen blev Heines nye, dyre solbriller blæst af hovedet på ham, og næste morgen da det var blevet lyst, sprang han i vandet på 7 meter vand , for at se om han kunne finde dem. Det kunne han nu ikke, så de ligger sammen med de smukke koraler og vugger, ud for Fitzroy Island.
Hen på formiddagen sejlede vi mod Cairns. En stor, turistet og velholdt by. Her er alt hvad hjertet begærer af tropiske træer og fantastiske buske og fugleliv. To aftener i træk har vi set kæmpeflokke af flyvende hunde. De kom oppe fra bjergene og fløj ned over havnen og videre ud mod mangroven i 1000 vis. Helt fantastisk at se på. Vi bliver her nogle dage. Dels fordi at Charlie har lejet en bil, og kører tilbage til Mission Beach for at besøge Trish og David, dels fordi Svend skal til kiropraktor. Og sidst men ikke mindst fordi vi skal skifte besætning. Barbara fløj til Brisbane i går, for at mødes med sin bror. Hun tager videre til Danmark i morgen, for at passe sin forretning.
Knud tager herfra på søndag, han skal hjem til sin Bodil, og han har endda barberet sig i forgårs, så hun har chancen for at kunne genkende ham i Hamborg Lufthavn, når han lander.
Per er allerede flyttet på hotel, og han tager videre i 3 uger til New Zeeland på mandag.
Og så glæder vi os til at få Hans Refsgaard og Kirsten Friborg om bord i morgen.
Svend, Heine og jeg har passet båden i dag. Gjort rent, fyldt vand på, ordnet motor, tjekket vandpumpe, tømt skabe, rystet hynder m.m. Og det har været ret hårdt for os, for her er meget varmt. Ikke at det skal lyde som en klage, blot en konstatering.
Svend får sig lige en morfar, inden han skal i gang med at lave pasta med gorgonzola sauce.