Se vores "rigtige hjemmeside" www.captaincook.dk

Se også vores "rigtige hjemmeside" www.captaincook.dk
www.captaincook.dk og sejlplanen her: http://captaincook.dk/sejlruten

søndag den 30. oktober 2011

Seven Spirit Resort

Hej alle sammen

Lige en lille hilsen fra de tre nye Erik, Hans og Poul også kaldet bamserne ombord.

I dette øjeblik sidder vi det nærmeste vi kan komme paradis. Vi er kommet til et feriested som ligger 400 kilometer fra nærmeste almindelig beboelse. Normal transport hertil er privatfly eller som os med sejlbåd. Et ugeophold her koster i nærheden  af kr 25000. plus det løse til safarier og fisketure, men måske p.g.a.  lavsæson kan vi bruge alle faciliteter for et meget beskedent beløb.

Forud for dette har vi hat 2 fantastiske uger. Vi startede fredag fra vejle Banegård til Kastrup lufthavn og allerede efter togturen var kemien hos os tre helt i top. Efter en laaang flyvetur landede vi i Sydney søndag morgen uden begreb om hvor vi skulle bo de næste 2 dage. Hans’s bagage var for øvrigt også blevet væk, men det kunne ikke spolerer vores  humør. Vi fandt hurtigt et ældre, men hyggeligt hotel, helt nede ved havnen  med udsigt til operaen. Vi oplevede og så mange ting i den tid vi var i Sydney, det er en fantastisk flot by. Aftenen inden vi skulle til Cairns dukkede den manglende bagage heldigvis op, så tirsdag morgen var alt ok da vi fløj til Cairns.

Vi landede i en gigantisk regnbyge, men med god hjælp fra lokale fandt vi hurtigt en god indkvartering på havnefronten, lige der hvor det hele sker. I Cairns havde vi igen nogle enestående dage . Onsdag tog vi på tur ud til revet hvor vi tilbragte en hel dag med at snorkle. Det var turens foreløbige højdepunkt, det kan ikke beskrives hvor flot det er.

Endelig blev det torsdag, nu nærmede tiden sig hvor vi skulle afsted til Gove. I Cairns lufthavn mødte vi Tine som havde været Cairns nogle dage og sammen fløj vi til Gove, som skulle være starten på det rigtige eventyr for os 3. Da vi kom til Gove Stod Charlie og ventede på os .Han havde på forunderligvis mødt en dansk kaptajn der nu var lods i området, Theis , som beredvillig havde lånt sin store 4 hjuls trækker ud så vi fire kunne blive afhentet standsmæssigt. Da vi kom ud til bugten hvor vi skulle påmønstre Orbit, følte vi os en lille smule på udebane. Vi skulle pludselig forholde os til krokodiller, slanger og en meget fugtig varme . I øvrigt var det meget mørkt da vi ankom til strandbredden, og skubbede den lille gummibåd i vandet og sejlede ud til Orbit. Her blev vi modtaget af Uffe og Hans Refsgård. Hurtigt blev vi indkvarteret og fik en velkomst øl og følte os straks meget velkomne. Næste dag fik vi en rigtig god tur i Gove og omegn, hvor Charlie viste os rundt. Vi var meget imponerede over hvor mange mennesker Charlie og besætningen havde lært at kende i den tid de havde ligget i Gove ”havn” og det resulterede i en fantastisk afskedsfest i sejlklubben fredag aften.Det var en af de fester hvor man ingen kender når festen starter og næsten er i familie når den slutter. Igen betages man over hvor venlige og imødekommende Australier er.

Endelig, lørdag morgen stævnede vi ud på første tur med Orbit. Vi fik en god sejllads med god vind og lidt bølger, men en behagelig sejllads. Vi sejlede ca40 sømil og ved aften tid ankrede vi op i en lille bugt. Nu var vi virkelig kommet af sted. Fra nu af og til vi kommer til Darwin,  sejler vi hvor der stort set ingen civilisation er. Sømærker findes ikke, så vi må stole på skippers navigation, hvilket ikke er svært da alle sejladser er grundigt forberedte. Der hersker altid ro på skibet når vi sejler. Selv da vi passerede ” The Hole In The Wall”  der er et sædeles berygtet sted med masser af tidevand, bølger og en smal passage imellem to øer gik det perfekt. Vi sveder så det driver og solen er ubarmhjertig hvilket efterhånden har jaget os alle ude for at sove på dækket om natten. Det er også blevet til to store fisk der har været kærkommen frisk kost ombord.  Efter lang tid på havet, natsejladser og opankring i øde men smukke bugter er dukkede ” Seven Spirit Resort ” pludselig op i Coral Bay og her er vi så med netforbindelse og andet  godt , bla et brusebad J  Vi har frem til vores nuværende destination haft fantastiske oplevelser og vil senere vende tilbage med nyt

Hilsen Erik, Hans og Poul.